سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره عفونت گوش + خرید سمعک

اکنون روش‌های مختلفی برای درمان کم شنوایی بدون سمعک وجود دارد،شفای کم شنوایی  اما به دلیل این‌که علل کم شنوایی و انواع آن زیاد و متفاوت است، ارائه راه‌حل درمانی واحد برای انواع کم شنوایی امکان‌پذیر نیست.

روش‌های درمانی کم شنوایی بدون سمعک عبارتند از دارو درمانی، جراحی و روش‌های نوینی از قبیل سلول‌های بنیادی، ژن درمانی، سلول درمانی و تحریک عصب.

درمان مناسب بستگی به عوامل متعددی از قبیل نوع و میزان کم شنوایی، علت آن و سبک زندگی شما دارد.

در این متن قصد داریم درباره درمان کم شنوایی حسی‌عصبی، درمان کم شنوایی مادرزادی و درمان کم شنوایی با سلول بنیادی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

همه چیز درباره عفونت گوش

عفونت گوش یکی از شایع ‌ترین نوع عفونت‌ها است عفونت گوش و کرونا که به دو صورت عفونت گوش میانی و التهاب خارجی خود را نشان می‌دهد.


عفونت گوش یکی از شایع ‌ترین نوع عفونت‌ها است که به دو صورت عفونت گوش میانی و التهاب خارجی خود را نشان می‌دهد. عفونت گوش در میان کودکان به مراتب بیشتر از بزرگسالان است و شاید کامل نبودن سیستم ایمنی بدن، دلیل اصلی شایع بودن این عفونت در میان کودکان باشد.
به جز عوامل ویروسی و باکتریایی، علایم شایع دیگری نیز باعث ایجاد التهاب در گوش میانی و خارجی می‌شود که همراه با راه های پیشگیری و درمان، در ادامه مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

وزوز گوش (tinnitus) احساس شنیدن صدای زنگ یا سایر صداها است که درمان شگفت انگیز وزوز گوش منشا خارجی ندارد، معمولا صدای زنگ در گوش توصیف می‌شود، اما صدای آن ممکن است مانند کلیک، فِش‌فِش، جیرجیر، وِزوِز یا سوت باشد.

صدای وزوز می‌تواند خیلی آرام یا خیلی بلند باشد و فرکانس آن نیز ممکن است زیر (بالا) یا بم (پایین) باشد. برخی از افراد آن را در یک گوش می‌شنوند و برخی دیگر آن را در هر دو گوش می‌شنوند. افراد مبتلا به وزوز گوش شدید ممکن است در شنیدن، کار یا خوابیدن مشکل داشته باشند.

وزوز گوش بیماری نیست، بلکه نشانه‌ای از یک بیماری است. علامتی اشتباه در سیستم شنوایی است. سیستم شنوایی شامل گوش، عصب شنوایی (گوش داخلی را به مغز متصل می‌کند) و قسمت‌هایی از مغز است، که صدا را پردازش می‌کنند.

 

شنوایی سنجی در این 16 مورد توصیه می شود 

شنوایی یکی از ارگان های مهم حسی انسان محسوب می شود برای ارزیابی شنوایی باید به کلینیک شنوایی سنجی در منزل شنوایی سنجی یا درمانگاه ها مراجعه کرد. در این مراکز، توسط دستگاه های خاصی به نام ادیومتر میزان شنوایی ارزیابی می شود. این کار توسط شنوایی شناس یا ادیولوژیست انجام می شود. در مقاله ادیولوژیست کیست درباره حیطه فعالیت و وظایف آن صحبت کرده ایم.
کلینیک شنوایی سنجی و تجویز سمعک تهران صفیر واقع در شهر تهران یکی از معتبرترین و بهترین این مراکز است. در این کلینیک تمامی کارهای مربوط به شنوایی توسط جناب آقای دکتر ولدبیگی متخصص ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک صورت می پذیرد. در ارزیابی کامل شنوایی جنبه های مختلفی از دستگاه شنوایی مورد بررسی قرار می گیرد که در ادامه به آن و دیگر اطلاعات عمومی لازم اشاره می شود.

شنوایی سنجی چیست؟

به سنجش و ارزیابی میزان شنوایی هر انسانی شنوایی سنجی گفته می شود. به عبارتی دیگر هرگاه بخواهیم قدرت شنوایی یک فرد و یا میزان کاهش و یا سنگینی گوش کسی اظهار نظر کنیم باید شنوایی سنجی انجام دهیم. در این آزمایش فرد با صداهای با شدت های مختلف مورد آزمایش قرار می گیرد به این صورت که از فرد خواسته می شود به محض اینکه صدای که معمولا شبیه بوق یا بیب است را شنید اعلام کند. در این روش معمولا از شدت های بالا شروع می شود و شدت تا زمانی کاهش پیدا می کند که فرد دیگر قادر نیست صدا را بشنود. حال بر اساس اینکه، چه میزان شدت صداهای را شنیده است میزان کلی شنوایی فرد یا به اصطلاح نوار گوش فرد به دست آمده است.

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که دنبال یک برند خاص سمعک هستید و یا میخواهید برند های سمعک را بیشتر بشناسید توصیه میکنیم مقاله زیر را با دقت بیشتری مطالعه نمایید و در صورت هرگونه ابهام و سوال از کلینیک شنوایی سنجی نجوا مشاوره ای حرفه بگیرید.

سوالات بالا از مهم ترین و بیشترین سوالاتی است که اغلب بیماران برای بهترین نوع سمعک زیمنس دستیابی به جواب آنها در تلاش میکنند.

طبقه رده بندی سایت های معتبر دنیا 5 سمعک بهترین  سمعک  های دنیا هستند.

  1. سمعک اتیکن (سمعک اتیکن دانمارک)
  2. سمعک فوناک (سمعک فوناک سوئیس)
  3. سمعک استارکی (سمعک استارکی آمریکا)
  4. سمعک ویدکس (سمعک ویدکس دانمارک)
  5. سمعک ریساند (سمعک ریساند دانمارک)
  6. سمعک سیگنیا (زیمنس سابق) (سمعک زیمنس آلمان)

اما توجه داشته باشید: این طبقه بندی بر اساس کمپانی های مادر صورت گرفته است و سمعک های داریم که آنها هم بهترین هستند.

 

سمعک چیست؟

به این سوال از دو دیدگاه می توان جواب داد؛ یکی از دیدگاه علم پزشکی و دیگر از دیدگاه علم الکترونیک.

از نظر علم پزشکی سمعک چیست؟

از نظر پزشکی سمعک (Hearing Aid) دستگاهی است که به خرید اینترنتی سمعک بهبود شنوایی افراد کم‌ شنوا کمک می‌کند.

از نظر علم الکترونیک سمعک چیست؟

سمعک دستگاه الکترونیک کوچکی است که صدا را تقویت می‌‌کند و از سه قسمت اصلی (میکروفون، تقویت کننده و رسیور) تشکیل شده است.

به‌طورکلی، سمعک دستگاه کوچک و پیشرفته‌ای است، که از طریق تقویت صدا باعث بهبود شنوایی افراد کم‌ شنوا می‌شود.

در بیشتر کشورها، سمعک‌ها جزو وسایل پزشکی طبقه‌بندی می‌شوند و توسط قوانین و مقررات مربوط به سازمان‌های بهداشتی و درمانی آن کشور ارزیابی و نظارت می‌شوند.

بر طبق قوانین سازمان غذا و دارو آمریکا دستگاه‌های تقویت‌کننده‌ صدا بهترین نوع سمعک از قبیل تقویت‌کننده صدا شخصی (Personal Sound Amplification Products) یا سایر دستگاه‌های ساده و معمولی تقویت‌کننده صدا را نمی‌توان، تحت عنوان سمعک تبلیغ و فروخت.

دستگاه‌های تقویت‌کننده صدا شخصی (PSAP) به منظور تقویت صداهای محیطی برای افرادی که مشکل شنوایی ندارند، طراحی شده‌اند. اما سمعک‌ها تقویت‌کننده‌های پیشرفته‌ای هستند، که با توجه به نوع و میزان کم‌شنوایی و همچنین سبک زندگی فرد طراحی، قالب‌گیری، تجویز و تنظیم می‌شوند.